2012. augusztus 29., szerda

Rendezői élmények 4.

A tolvaj naplója végén Genet így ír:

"Ez a könyv nem akar, magányos égi pályát követve, műalkotás lenni, a szerzőtől és a világtól elszakadt tárgy. Elmúlt életemet más hangon, más szavakkal is elmondhattam volna. Heroizáltam, mert megvolt bennem  az, ami kell hozzá: az ihletettség."

Hőskölteménynek és Genezisnek nevezi könyvét, s valahogy az én törekvésem sem volt más. Sőt, nagy ihletettséggel heroizálom magam is hősnőimet, egyszerűen azért, mert megérdemlik,és azért is, mert végtelenül kíváncsi vagyok hősiességükre, annak ízeire, ágaira-bogaira!

Aztán ezt is írja:

"A fegyenctelep - nevezzük nevén a világnak és a szellemnek ezt a helyét -, ami felé tájékozódom, több örömet kínál nekem, mint a ti cifraságaitok és ünnepeitek. Mégis ezekre áhítozom. Vágyom rá, hogy elismerjetek, hogy felkenjetek."

....


  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése